نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4382
-
الف
+

سریال حضرت موسی (ع) و سلمان فارسی با آخرین تکنالوژی عصری ساخته می شوند

2 سریال «موسی (ع)» و «سلمان فارسی» با فرمت 8k ساخته می‌شوند.

سریال های تاریخی حضرت «موسی نبی (ع)» و «سلمان فارسی» صحابی پیامبر اکرم (ص) توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید می شود.

به گزارش آی فیلم 2 ، سریال های «سلمان فارسی» و «حضرت موسی(ع)» قرار است با کیفیت تصویر 8k که آخرین تکنالوژی تصویری فلمسازی در جهان است ، ساخته شوند.

«حسین کوبچی» پشتیبان تولید نمایشی مرکز «سیما فیلم» که از نهاد های زیر مجموعه صدا و سیما می باشد ، در ارتباط با فرمت جدید سریال‌های مذکور گفت: تاکنون سریال‌ها تنها در فرمت HD تولید می‌شدند اما از این‌ پس سریال‌های فاخر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در فرمت 4k و سریال‌های مهم در فرمت 8k تولید می‌شوند.

«کوبچی» در ادامه گفت: کیفیت تصویر 8k هشت برابر بالاتر از کیفیت تصویر موجودی است که سریال‌های تلویزیونی پخش می‌شوند. تا به امروز در دیگر کشور‌های دنیا کمتر از تعداد انگشتان یک دست سریال در این کیفیت تولیدشده است و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از پیشرو‌های سریال سازی در این کیفیت در دنیا است.

این مسئول در ادامه بیان کرد: چهار سال و نیم فرصت برای ضبط و آماده‌سازی برای نشر دو سریال «سلمان فارسی» و «حضرت موسی(ع)» ویژه سیما فیلم داریم که در این بازه زمانی تلویزیون خانگی تغییرات زیادی می‌کند و قابلیت پوشش و نشر این کیفیت تصویر را خواهند داشت، البته در شرایط فعلی نیز فرمت 8k از تلویزیون قابل پخش باکیفیت پایین‌تر است.

وی با بیان این که در کشور‌های پیشرفته دنیا فلم های فاخر با کیفیت بالا ضبط می‌شوند تا به فروش در بازار‌های جهانی برسند، ادامه داد: با بالا بردن کیفیت ضبط آثار تلویزیونی، به فروش بین‌المللی آن‌ها فکر می‌کنیم که قابلیت نشر با کیفیت خوب در همه کشور‌های دنیا را داشته باشد.

سیما فیلم نوشت: دو سریال «موسی (ع)» ساخته «جمال شورجه» و «سلمان فارسی» به کارگردانی «داوود میرباقری» ازجمله سریال‌های ویژه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هستند که با این سیاست‌گذاری جدید در فرمت 8k برای نشر تولید می‌شوند.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر